fatiga_ulls

El treball d’oficina comporta passar moltes hores davant de l’ordinador assegut, en una mateixa postura i per tant a la llarga pot provocar molèsties musculars entre d’altres. Estem parlant de la síndrome de l’ordinador, i entre els símptomes més generalitzats trobem: visió borrosa, sequedat ocular, mal de cap, nàusees, vertigen, rigidesa a coll, esquena, braços i canells, i inclús picor a la cara.

cansament_oficina

Els braços i els canells són de les zones que més pateixen.

Així doncs que podem fer per combatre aquests problemes?

Fer-nos amb una bona cadira. És recomanable que sigui ergonòmica i que el respatller cobreixi tota l’esquena. Però no val únicament amb tenir una bona cadira, també hem de tenir una bona postura: la columna recta, el cap relaxat i les espatlles alçades.

Els nostres ulls els que més pateixen. És recomanable col·locar la vora superior de la pantalla de l’ordinador a l’altura dels ulls i a ser possible a 50 centímetres de distància. Hem d’aconseguir una il·luminació ambiental adequada i que no ens reflecteixi la finestra. Per últim hem de tenir-los hidratats i descansar de tant en tant de la pantalla mirant per sobre d’ella a l’horitzó.

fatiga_ulls

És molt important hidratar els ulls per tal que aquests pateixin el mínim possible davant de la pantalla.

Acostumem a tenir els braços i els canells en la mateixa posició. Per no patir la síndrome del túnel carpià és recomanable fer-nos amb una catifa pel ratolí que ens permeti descansar el canell i tenir el ratolí a l’altura del colze. De tant en tant hem de descansar les mans i estirar les cuixes per evitar l’entumiment.

Ens hem de moure en la mida del possible! Intentar seure amb les cames el més estirades possible, canviar de posició cada cert temps, realitzar flexions pujant i baixant els peus, procurar contraure els músculs dels glutis, les cames i les cuixes i per últim evitar encreuar les cames.

50 minuts. Aquest és el temps que hauríem de passar com a màxim a la cadira. Hauríem d’intentar descansar entre 3 i 5 minuts i fer estiraments com girar el cos i el coll, estirar els braços o moure els turmells en cercles.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *